屋内プール

マリティム ホテル ミュンヘンの口コミ


口コミ

8.4

とても良い

評価 10 - 1000 件の口コミ中 412 件が非常に良い" "
評価 8 - 1000 件の口コミ中 417 件が良い" "
評価 6 - 1000 件の口コミ中 113 件が普通" "
評価 4 - 1000 件の口コミ中 31 件が不満" "
評価 2 - 1000 件の口コミ中 27 件が非常に不満" "

8.6/10

清潔度

8.6/10

スタッフとサービス

8.0/10

設備とサービス

8.2/10

施設のコンディションと設備

8.4/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

Ichiro

家族旅行
良かった点 : 設備とサービス
I was not happy that there was no pot to boil water to drink tea and no minibar in the room. I was satisfied that there was a clean bathtub in the bathroom.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 21 日)
Dear Ichiro, thank you for your review. We appreciate your feedback and will strive to improve. Best regards, Your Maritim Hotel München.

8/10 (良い)

tatsuo

良かった点 : 清潔度
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 8 日)
Dear Tatsuo, thank you for your review. We hope to welcome you back again soon.Kind regards,Your Maritim Hotel München

8/10 (良い)

Hirotsugu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Hirotsugu, thank you for your review. We hope to welcome you back again soon.Kind regards,Your Maritim Hotel München

8/10 (良い)

Michiyo

良かった点 : 清潔度
It was very convenient because the central station was very near.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 3 日)
Dear Michiyo, thank you for your review.We hope to welcome you back again soon.Kind regards,Your Maritim Hotel München

8/10 (良い)

Sosuke

出張
良かった点 : スタッフとサービス
Breakfast is good.
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 29 日)
Dear Sosuke, thank you for your review.We hope to welcome you back again soon.Kind regards, Your Maritim Hotel München

10/10 (非常に良い)

Takayuki

2024 年 2 月に 1 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 23 日)
Dear Takayuki,thank you for your great review. We hope to welcome you again.Kind regards,Your Maritim Hotel München

2/10 (非常に不満)

MASAHIRO

出張
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
天候不順、飛行機とば
天候不順で、飛行機が飛ばなくても、何にもしない。
2023 年 12 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Sosuke

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Breakfast is good.
2023 年 11 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Sosuke

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
周辺の環境は今一つだが、駅から近く朝食がおいしい。
2023 年 11 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

AKIRA

普通ですが問題ありません。
駅からのアクセスは最高です。ルフトハンザバスは反対側に着きますが、全く問題なくスーツケース引いて歩ける距離です。約2分。駅近辺は治安は悪そうですが、ここまで近いと人も多いのでよほど遅い時間にならなければ大丈夫だと思います。チェーン系のホテルですのでサービスは決して良いとは言えません、普通ですが、これも特に問題では無いと思います。2日目の朝、部屋のシャワーが使えなくなり週末でメンテナンススタッフがいないとのことで部屋の移動になりました。その際の手際が悪かったので文句を言ったらバーのフリードリンク券と小さいスパークリングワインのボトルをくれました。 朝食ビュッフェは充実しており朝シャンパンもできるしなかなかよかったです。 総評として価格に合った納得できるホテルだと思います。
2023 年 10 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

MASAFUMI

2023 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
中央駅至近
中央駅至近。奇跡的に安い部屋が出ていたので泊まれてラッキーでした。ケトルが部屋に置いてないとは思いませんでしたが、コロナの影響でしょうか。フロントで貸してもらうことはできました。
2023 年 8 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 31 日)
Dear guest,thank you very much for your positive message about your past stay. We would be happy to welcome you again soon!

8/10 (良い)

Ken

2023 年 7 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Yuji

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 6 月に 1 泊滞在
Gästeservice Maritim Münchenからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 3 日)
Lieber Gast,vielen Dank für Ihre positive Nachricht über Ihren vergangenen Aufenthalt. Wir würden uns freuen Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen!

10/10 (非常に良い)

RITSUYA

2023 年 6 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

osamu

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Excellent breakfast
2023 年 6 月に 3 泊滞在
Gästeservice Maritim Münchenからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 28 日)
Dear Guest,We are very pleased to hear that you enjoyed your stay with us and that you had such a wonderful time. Of course, we are happy to pass on your words of praise to our employees.

10/10 (非常に良い)

Masaya

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ミュンヘン中央駅へのアクセスが抜群に良い。
2023 年 4 月に 5 泊滞在
Gästeservice Maritim Münchenからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 27 日)
Dear Guest,We appreciate your positive words about the unique location of the hotel and we are glad that you enjoyed your stay.

8/10 (良い)

Sosuke

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Breakfast was excellent.
2023 年 3 月に 4 泊滞在
Gästeservice Maritim Münchenからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 27 日)
Lieber Gast,es freut uns sehr zu hören, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns genossen und eine so schöne Zeit verbracht haben. Ihre lobenden Worte geben wir natürlich sehr gerne an unsere Mitarbeiter im Frühstücksservice weiter.

8/10 (良い)

Keisuke

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
中央駅からとても近くて便利。深夜のチェックインも問題なかった。入口回転ドアが壊れており、喫煙スペース横から出入りしなくてはならなかったのは要改善。
2023 年 3 月に 2 泊滞在
Gästeservice Maritim Münchenからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 27 日)
Dear Guest,We appreciate your positive words about the unique location of the hotel and we are glad that you enjoyed your stay. The revolving door was being serviced and renewed at this time. We would be happy to see you again!

10/10 (非常に良い)

Masahito

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
鉄道駅・地下鉄駅からとても近く、近くに美味しいレストラン、スーパー、薬局などひと通りが揃っている。 ホテルの設備やスタッフサービスもよく、朝食も素晴らしい。 四つ星らしいホテルでした。

8/10 (良い)

Yoshinaga

2022 年 9 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Eriko

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋に冷蔵庫、コーヒーバリスタなどもあり快適です。ミニバーのソフトドリンクは、無料だということをチェックアウトの時に知りました。料金に含まれているのに、3日間、使わなかったことが心残りです。 交通も便利です。
2022 年 7 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Koji

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ミュンヘン中央駅より200mで、空港まで電車でも約45分とアクセスが良い事と、中央駅の近くなのでレストランやパブがたくさん有る。
2022 年 7 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 8 日)
Dear Guest,Thank you for the good review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Maritim Hotel München

10/10 (非常に良い)

Kei

2021 年 9 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Tsuyoshi

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
朝食が美味しかった。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Heike Schober からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 11 日)
Dear guest, Thank you for choosing Maritim Hotel Munich. It's a pleasure to learn that you have enjoyed your recent stay and highly appreciate your compliments regarding the breakfast buffet! We hope for the chance to welcome you back again soon. Best regards, Heike Schober General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 13 日)
Lieber Gast, vielen Dank für Ihren Besuch im Maritim Hotel München. Wir freuen uns, dass Sie einen angenehmen Aufenthalt bei uns hatten. In der Hoffnung, Sie bald einmal wiederzusehen, grüßt Sie freundlich, Heike Schober Hoteldirektorin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 22 日)
Dear guest, Thank you for choosing Maritim Hotel Munich. It's a pleasure to learn that you have enjoyed your recent stay. We hope for the chance to welcome you back again soon. Best regards, Heike Schober General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 14 日)
Dear guest, Thank you for choosing Maritim Hotel Munich. It's a pleasure to learn that you have enjoyed your recent stay. We hope for the chance to welcome you back again soon. Best regards, Heike Schober General Manager

8/10 (良い)

hiroemon、tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ミュンヘン中央駅から近く利便性が極めて良い。またホテル全体のメンテナンスも非常に優れており、快適な滞在が出来る。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 23 日)
Dear guest, Thank you for choosing Maritim Hotel Munich. It's a pleasure to learn that you have enjoyed your recent stay. We hope for the chance to welcome you back again soon. Best regards, Heike Schober General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 2 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 17 日)
Dear guest, Thank you for your stay at Maritim Hotel Munich. It's a pleasure to learn that you spent a wonderful stay! Best regards, Heike Schober General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
快適!
ホテルの場所は、ミュンヘン中央駅から徒歩5分以内で便利です。 部屋も清潔感あり、とても快適でした。 レストランの朝食も美味しかったです。
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 16 日)
Dear guest, Thank you for your recent stay at Maritim Hotel Munich. It was a pleasure welcoming you! Best regards, Heike Schober General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度
やや狭い。 電気ポットがなかった。
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 3 日)
Dear guest, Thank you for your recent stay at Maritim Hotel Munich. The tea- and coffee set up is not part of our classic room set up and can be found in our superior category. Best regards, Heike Schober General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
it is convenient location close to central station
2019 年 11 月に 7 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 28 日)
Dear guest, Thank you for choosing Maritim Hotel Munich. It's a pleasure to learn that you have enjoyed your recent stay. We hope for the chance to see you again soon. Best regards, Heike Schober General Manager

10/10 (非常に良い)

Miya、横浜

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
冷蔵庫があって良かったです。浴槽があるのも良かったです。
2019 年 11 月に 4 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 21 日)
Dear guest, Thank you so much for the 5 out of 5! It was a pleasure welcoming you at Maritim Hotel Munich. Best regards, Heike Schober General Manager

10/10 (非常に良い)

warutsu、日本

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋、バスルームとも広くて清潔でした。水圧も強くて良かったです。冷蔵庫があったので良かったです。(湯沸かしポットはない)
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 28 日)
Dear Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Maritim Hotel Munich. It is great to hear that you spent such a nice time in our hotel and liked your room. We are looking forward to welcoming you back in the hopefully not too distant future and remain with warmest regards from Goethestraße, Heike Schober General Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 施設のコンディションと設備
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
アクセスもプールも良いのにがっかり
駅に近くアクセスがよいため、過去も出張で利用しましたが、正直、年々サービスの質が低下している気がします。レセプションの女性の対応は大変よく、予約通りバス付のお部屋を用意していただきました。ただ、翌日、10時半過ぎに部屋を出て15時半過ぎに帰って来た際、掃除されておらず、レセプションに言って掃除の手配をしていただきましたが、バスルームのアメニティー・タオル交換、ごみを捨てた以外、ベッドルームの方は何もされておらず(ゴミ箱の中身もそのまま)、がっかりしました。このクラスのホテルでは、午後の一定時間になると責任者が部屋をチェックしに来ることが多いのですが、そういうこともなく、ハウスキーピングの雑さが目立ちました。チェックアウト後すぐにクローゼットにジャケットを忘れたことに気づき、ホテルに連絡しましたがなしのつぶてでした。朝、ハウスキーピングが他の部屋を掃除している際の声も大きく、ゲストに対する配慮は感じられませんでした。次回のミュンヘン出張からは他のホテルにしようと思います。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 26 日)
Dear guest, Thank you for your stay at Maritim Hotel Munich. We deeply regret to hear, that you you had such challenges during your stay and would like to sincerely apologize. We always want our guests to feel comfortable and to take care of their needs successfully. Therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent any future occurrences. We hope that you will return so that we can have an opportunity to provide you with a comfortable stay. Best regards, Heike Schober General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 9 月に 2 泊滞在
Heike Schoberからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 10 日)
Lieber Gast, Herzlichen Dank für Ihren Besuch im Maritim Hotel München. Es freut uns sehr, dass sie einen angenehmen Aufenthalt in unserem Haus verbracht haben und hoffen Sie auch in baldiger Zukunft wieder begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen Heike Schober Hoteldirektorin

6/10 (普通)

Anuj

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス
Front desk was friendly. The room had some old furniture.... I had signed up for the no housekeeping service option one day. However I needed an extra towel (dropped one on the floor by accident). I requested it from the housekeeping staff outside the room and she gave me one. Later she was complaining loudly to a colleague that I'd taken a towel despite signing up for no service...
2024 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Frederick

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Laut Hotelbeschreibung sind wir davon ausgegangen, dass der Parkplatz inbegriffen ist und zum hotel gehört. Leider war damit nur das angrenzende öffentliche teure parkhaus gemeint. Deswegen einen kleinen abzug. Ansonsten alles sehr gut.
2024 年 5 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 13 日)
Sehr geehrter Frederick, vielen Dank für Ihre Bewertung. Es freut uns zu hören, dass Sie einen angenehmen Aufenthalt bei uns verbracht haben. Das Parkhaus gehört nicht zu unserem Hotel, jedoch kann an der Rezeption ein Preisnachlass in Höhe von 20% für das Parkticket gewährt werden. Die Tiefgaragenpreise sind im Allgemeinen ortsüblich. Wir hoffen, Sie bald erneut bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen, Ihr Maritim Hotel München

10/10 (非常に良い)

James

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great property located just 1 mile from main train station and S-Bahn stations. Central spot for getting to anywhere in Munich. Slightly older property but still clean, with great breakfast buffet every morning, and competent multi-lingual staff. Neighborhood around the hotel is OK, just slightly run down, but crime never entered our minds as München is well policed.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 10 日)
Dear James,thank you for your great review. We are happy to hear that you had a great stay with us. We hope to welcome you back again soon.Kind regards, Your Maritim Hotel München

6/10 (普通)

james、bethlehem

良かった点 : スタッフとサービス
Location is very close to the Hauptbonhauf and Marienplatz which makes it convenient.
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear James, thank you for your review. We hope to welcome you back again soon.Kind regards,Your Maritim Hotel München

10/10 (非常に良い)

Peng

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
friendly stuff
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 3 日)
Dear Peng, thank you for your review.We hope to welcome you back again soon.Kind regards,Your Maritim Hotel München

8/10 (良い)

Benjamin

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Very clean rooms, staff on reception and bar were friendly and helpful and I got free haribo gummy bears each day. However the double bed was two singles pushed together that didn't stay together so fell down the gap in the middle a few times. Also the previous clientele may not be great as had to put a deposit down to get a kettle for the room.
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 29 日)
Dear Benjamin, thank you for taking the time to write a feedback. This is very helpful for us.We hope to welcome you back again soon.Kind regards, Your Maritim Hotel München

10/10 (非常に良い)

Darin

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great staff. Very helpful and friendly. Great food in the restaurant and very close to the train station. Would highly recommend
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 26 日)
Dear Darin, thank you for your review. We are happy to hear that you enjoyed your stay with us.We hope to welcome you again.Kind regards,Your Maritim Hotel München

8/10 (良い)

Wilhelm

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Insgesamt gut, Umgebung laut
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 29 日)
Sehr geehrter Wilhelm, vielen Dank für Ihre Bewertung. Es freut uns sehr zu hören, dass Sie einen angenehmen Aufenthalt bei uns verbracht haben.Wir hoffen, Sie erneut bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen, Ihr Maritim Hotel München

6/10 (普通)

Jose

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
I stayed for a night looking forward to the pool and sauna, however none was to be had as the staff limited use to 17:00-22:00, having check out at 12:00 so you may infer there was no time. Areas around central stations are usually dirty but this was even worse. So pick somewhere elese if you must.
2024 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jennifer

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Location was close to train station.
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 16 日)
Dear Jennifer,thank you for your review. We hope to welcome you back again soon.Kind regards,Your Maritim Hotel München

4/10 (不満)

Juan Miguel

2024 年 3 月に 3 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 29 日)
Dear Juan Miguel,thank you for your review. As we can see, you were not completely satisfied with your stay with us. We would have liked to know the reason for your rating, as this is the only way we can improve.Kind regards, Your Maritim Hotel München

8/10 (良い)

Wilhelm

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Alles ok,
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Maritim Hotel Münchenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 8 日)
Sehr geehrter Wilhelm, vielen Dank für Ihre Bewertung. Wir hoffen, Sie bald erneut bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen, Ihr Maritim Hotel München