外観

ル メリディアン ミュンヘンの口コミ


口コミ

8.2

とても良い

評価 10 - 1001 件の口コミ中 439 件が非常に良い" "
評価 8 - 1001 件の口コミ中 332 件が良い" "
評価 6 - 1001 件の口コミ中 126 件が普通" "
評価 4 - 1001 件の口コミ中 60 件が不満" "
評価 2 - 1001 件の口コミ中 44 件が非常に不満" "

8.6/10

清潔度

8.4/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

8.2/10

施設のコンディションと設備

8.6/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Your Le Méridien Munich Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 7 日)
Dear Anonymous, Thank you for your stay. We are glad to see that we could meet your expectations and it would be a pleasure to welcome you again soon. Warm regards

8/10 (良い)

Tsuyoshi

2023 年 12 月に 5 泊滞在
Your Le Meridien Munich Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 30 日)
Dear Guest,Thank you for your visit and your positive review.We are very pleased that we were able to meet your expectations.Hopefully we will be able to welcome you back to our hotel soon.With warm regards

8/10 (良い)

Yasuaki

2023 年 12 月に 6 泊滞在
Your Le Meridien Munich Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 30 日)
Dear Guest,Thank you for your visit and your positive review.We are very pleased that we were able to meet your expectations.Hopefully we will be able to welcome you back to our hotel soon.With warm regards

8/10 (良い)

Takatoshi

良かった点 : スタッフとサービス
暖房が全くきかない。シャワーを浴びると排水が追いつかず、バスルームの床がベチャベチャになってしまう。フロントに言って対応してもらったが改善しなかった。
2023 年 12 月に 3 泊滞在
Your Le Méridien Munich Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 31 日)
Dear Takatoshi, It is regrettable that your recent stay with us did not meet your expectations, particularly with regard to the heating and shower issues. We strive to ensure that our guests have a comfortable and enjoyable stay, and it is disappointing to learn of your experience.We value your feedback as it helps us improve our service standards. Please accept our sincerest apologies for any inconvenience caused. Rest assured that we are committed to rectifying the issues and enhancing the overall guest experience.We hope for the opportunity to serve you better in the future.Kind regards

10/10 (非常に良い)

Takashi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 5 泊滞在
Your Le Meridien Munich Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 19 日)
Dear Takashi, Your perfect score truly brightens our day! It's wonderful to know you had such a positive experience. We strive to consistently deliver excellence, and it appears we hit the mark for you. We're looking forward to serving you again in the future.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Matsuura

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ともかくミュンヘン中央駅の至近で思い荷物を持っても簡単に徒歩で行くことが出来ます。立地は最高です。清潔さもとても素晴らしく観光スポットへもトラムを使いまた簡単に行けます。
2023 年 6 月に 1 泊滞在
Your Le Méridien Munich Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 4 日)
Dear Matsuura, it was a pleasure hosting you during your visit in Munich. Thank you for your feedback. We hope to welcome you again soon. Warm regards,

10/10 (非常に良い)

MASAMI

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ミュンヘン中央駅からすぐの好立地。スタッフは皆さん優しく色々な質問や手配も笑顔でしてくれました。部屋は広く使いやすいです。中庭の見える部屋は明るくてよかったです。朝食はドイツらしく十数種類のハムやソーセージと野菜、チーズやパンの種類も豊富です。とても快適だったので、また泊まりたいです。
2023 年 3 月に 1 泊滞在
Your Le Meridien Munich Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 28 日)
Dear Masami, Thank you for choosing to stay with us and for taking the time to write this review. It is great to see that you had an enjoyable time with us. We hope to welcome you back soon. With best regards,

10/10 (非常に良い)

SHINOBU

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ALL staff are kind.exellent hotel.I want to use next time.
2023 年 3 月に 4 泊滞在
Your Le Meridien Munich Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 28 日)
Dear Shinobu, Thank you for your stay. We are glad to see that we could meet your expectations. It would be a pleasure to welcome you back soon. Warm regards,

10/10 (非常に良い)

Hisataka

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 2 月に 1 泊滞在
Le Meridien Munich Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 6 日)
Dear Hisataka,thank you for your message.We are happy that you enjoyed the stay with us and we would be very happy to welcome you again in Munich.Sincerely,

4/10 (不満)

EIZO

2022 年 6 月に 1 泊滞在
Le Meridien Munich Teamからの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 6 日)
Dear Eizo, thank you for your feedback. Could we know what exactly you didn't like, that we can prevent this in the future. Best regards,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
エアコンが機能せず
宿泊した部屋はエアコンと電気ヒーターが機能せず、滞在期間の4泊はずっと寒かったです。メカニックの方が来ても修理できなかったので、ホテルから朝食を提供するというオファーがありました。ホテルのサービスは良いです。
2021 年 11 月に 6 泊滞在
Le Méridien Munich Team からの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 14 日)
Dear Guest, Thank you for your stay and for accepting our invitation for breakfast as an apology for the inconveniences you experienced. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. With best regards, Your

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 26 日)
Lieber Gast, herzlichen Dank für Ihre Bewertung. Voller Freude sehen wir, dass Sie Ihre Zeit bei uns genossen haben. Es wäre uns eine Freude Sie wieder bei uns im Hause begrüßen zu dürfen, sollte Sie eine weitere Reise nach München führen. Mit besten Grüßen Florian K Guest Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ホテルのスタッフの皆さんのサービスがとても良かった、
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear valued guest, Thank you for your feedback. We are delighted to learn you had an enjoyable stay at Le Méridien Munich and appreciate your nice recommendation. Should your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Experience Manager

8/10 (良い)

masanobu

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear masanobu, Thank you for taking the time to rate us. We hope you enjoyed your stay at Le Méridien Munich and the service by our associates met your expectations. Should your travel plans bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
(道をまちがえなければ)駅から最短で徒歩1分圏内の立地の良さと、どのスタッフも本当に親切でとても良い印象のホテルでした。設備や衛生面も特に問題ありませんでした。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your nice recommendation. We are delighted to learn you had a good stay at Le Méridien Munich and hope you could explore multiple beautiful sites of Munich. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Naho

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
駅から近く地下の出口(L出口)もすぐそばのため雨が降っていてもほぼ濡れずにホテルに入れました。
2019 年 11 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 9 日)
Dear valued guest, Thank you for staying at Le Méridien Munich and your highly appreciated feedback. We are glad to hear about your positive experiences and would be happy to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 27 日)
Dear valued guest, Thank you for taking the time to rate your recently gained experiences at Le Méridien Munich. We hope you had a good stay and our associates provided the service as expected. Should your travels bring you back to Munich, would be happy to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
ロケーションは最高、オクトーバーフェストの影響で料金は高額
良い点:①ロケーションが中央駅前で便利。②部屋のインテリアがおしゃれ 残念な点:①デラックスルームを予約したが、バスタブがなかった。②オクトーバーフェストのシーズンの為、料金が通常の3倍だった。この点についてはコスパが合わないと思う。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 18 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your honest feedback. We hope you enjoyed your stay at Le Méridien Munich during the Oktoberfest. I'm sorry to learn you missed a bathtub in your booked Deluxe room. Still I need to point out we are currently renovating all our rooms. Particularly the bathrooms will be redesigned in a way to offer a contemporary product in the future. Next to new and modern fittings the bathrooms will be equipped with a spacious walk in shower. Still after the renovations there won't be bathtubs in the rooms anymore. Rest assured your comment will be shared accordingly, also in order to update the descriptions on the booking sites. Should your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

かとう、日本

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
快適に過ごせるホテルでした。朝食もおいしいものばかりでした。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 19 日)
Dear かとう , Thank you very much for sharing you memories gained during your stay at the Le Méridien Munich. We are pleased to hear you enjoyed your stay and highly appreciate your warm words. Rest assured we will share them accordingly with the team as a way of understanding to ensure a high level of service quality. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

Kohei

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 16 日)
Dear Kohei, Thank you for staying at the Le Méridien Munich and for providing your rating. We are glad to see you had an enjoyable stay. Should your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
滞在時に前の客がスプーンを洗面台に流して、水の流れが悪かったのですが、何とか修理をしてもらえました。無料コーヒーがもらえるのがうれしいです。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 10 日)
Dear valued guest, Thank you for your feedback. We hope you all in all had a nice stay at the Le Méridien Munich. Also we appreciate your honest words and we can guarantee we do our best to provide exceptional service to our valued guests every day. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
夏休み期間のためか、スタッフ数が不足しているように思えた。 荷物は自分で運ぶのが当たり前のようで、スイートルームを予約していても荷物は自分で運ばなければならなかった。お国柄かもしれない。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 20 日)
Dear valued guest, Thank you for staying at the Le Méridien Munich and providing your honest feedback. We hope you all in all had an enjoyable stay with us. As passionate hosts our committment is to provide exceptional service. In order to do so we always ensure the guest's needs are fulfilled. Whenever your travels bring you back to Munich we would be pleased to welcome again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

MANAMI、日本

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
フロントスタッフの接客、対応はよかった。 また、ホテルの立地は申し分ない。とても便利。 娘がリュックをなくしてスーツケースが空かず困っていましたが、コンシェルジュのAhmedとTroyがすばやく対応してくれました。 Ahmedはとくに素晴らしい人でした。 無事帰国日に空港でリュックを発見できました! スタッフは最高でした。ありがとうございました。 アメニティは毎日交換されよかったです。 ただトイレの掃除が行き届いていなく汚い。また、洗面台に雑巾を置き忘れていることがあった。 そして、1日だけバスローブとバスタオルが1人分足りなかった。 ドアマンは同僚とお喋りに夢中で、滞在中一度も関わることがなかった。 5つ星ホテルですが全体には4つ星ぐらいの内容です。
2019 年 7 月に 5 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear MANAMI, Thank you very much for staying at the Le Méridien Munich and providing your honest feedback. We are happy to see you had an enjoyable stay and our staff created some memorable moments, paricularly our concierge team. But also we will share your ciritcal words with our team in order to constantly deliver upon expectations. Should your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Kind regards Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

MAASAAKI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
次回も利用したい。
チェックインからチェックアウトまで、全く問題なく、快適に過ごすことができました。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear MAASAAKI, Thank you very much for your review. We are delighted to hear you totally enjoyed your stay from arrival to departure. As a way of understanding the importance to keep delivering upon expectations we will share your feedback with the team. Should your travels bring you back to Munich, we woul be happy to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Relation Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 21 日)
Dear valued guest, Thank you for your review. We hope you had a good stay at the Le Méridien Munich. In case were any elements of your stay which we could have enhanced, we are happy to point our daily commitment is to keep getting better day by day. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Sincerely, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

まま

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
キレイ。駅からの立地がよい。
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 18 日)
Dear まま , Thank you very much for staying at the Le Méridien Munich and your review. We are happy to see you enjoyed your stay with us, particularly due to the convenient location. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
2019 年 6 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 8 日)
Dear valued guest, Thank you for staying at the Le Méridien Munich and your rating. We hope you enjoyed your stay and would be pleased to welcome you again, should your travels bring you back to Munich. Regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The location is very good and close to central station.
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 3 日)
Dear valued guest, Thank you for sharing your review on your recent stay at the Le Méridien Munich. We are happy to learn you enjoyed your stay and we would be pleased to welcome you again, should your travels bring you back to Munich. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
バスルームが広く、快適に利用できました。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 4 日)
Dear valued guest, Thank you very much for staying at the Le Méridien Munich and your feedback. We are glad to hear you enjoyed your stay and are happy to learn about your positive impressions on the room. Should your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

日本人観光客、日本

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
宿泊者用Wi-Fiについて。 出発日の朝から使うことが出来なくなっており、 プロトコル通りのログイン方法でトライするも コネクトする事が出来なかった。 この点に関しフロントスタッフに尋ねるも、 見当違いの方法を教えられたので結果最終日は Wi-Fiが使えず不便だった。 それ以外は何も問題なく、良いホテルだと思う。
2019 年 5 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 3 日)
Dear 日本人観光客, Thank you for sharing your review regarding your recent stay at the Le Méridien Munich. We are happy to learn that all in all you enjoyed your stay. Thank you as well for your honest comment regarding the WiFi on your departure day. We work hard to constantly improve our service quality for your guests and therefore will share your comment with our IT to optimize this service. Should your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
中央駅前で列車での移動やちょっとした買物には◎。かつ清潔。しかし、それだけという印象。
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 29 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your rating. We hope you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich and would like to point out all associates do their best to always deliver upon the high expectations of our guests. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
体重計があるのは荷物の計量に便利でした。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 26 日)
Dear valued guest, Thank you for your feedback. We are happy to learn you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich and would be pleased to welcome you again, should your travels bring you back to Munich. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

4/10 (不満)

一条 純

家族旅行
気になった点 : 施設のコンディションと設備
エアコンがダメ。下水の流れがダメ。
2019 年 5 月に 4 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 26 日)
Dear 一条 純, Thank you for staying at the Le Méridien Munich and providing your highly valued feedback. We are sorry to learn there were elements of your stay we could have enhanced. Rest assured we have forwarded the mentioned issues to our engineering department and they took care immediately. Regarding the bathrooms we are happy to point out we are currently renovating all our guest rooms until middle 2020. During this project all bathrooms will receive a total makeover providing a spacious walk in shower and new fittings. The first four floors are already finished and can be booked in the category "deluxe chic" and we are looking forward to offer more rooms fresh and shiny to our guests soon. Should your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. Sincerely, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

shinichi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2019 年 5 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 20 日)
Dear shinichi, Thank you very much for your review. We hope you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich and would be pleased to welcome you again, should your travels bring you back to Munich. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 4 月に 5 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 8 日)
Dear valued guest, Thank you for your rating. We hope you had an enjoyable stay at the Le Méridien Munich. Due to our commitment to exceptional service we will share your rating with the team and keep the focus in our daily trainings. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 4 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 8 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für die Bewertung. Wir hoffen Sie hatten einen angenehmen Aufenthalt bei uns im Le Méridien München und würden uns freuen Sie wieder bei uns im Hause begrüßen zu dürfen. Beste Grüße, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 4 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für Ihre Bewertung. Es freut uns zu sehen, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns im Le Méridien München genossen haben und würden uns freuen Sie wieder bei uns im Hause begrüßen zu dürfen. Beste Grüße, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 清潔度
バスタブにお湯を張ると常に油が浮いてしまうのは 清掃に洗剤を使わずシャワーだけで流しているからであり 毎回自分であらわなければはいれなかった。多分外人は身体にオイルやクリームを常に感想するため塗っているためだと思う。またチェックインして部屋に入るとバスタブには外人の茶色い髪の毛があった。自動ロックはかかったが用心のための部屋の扉の鍵がかからなかった朝食は良かった。庭が綺麗でレストランスタッフもよかった。観光には駅の反対側にあることが不便だった。プールの水も汚い
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 3 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your review. We hope you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich and highly appreciate comments. Rest assured we will forward your feedback accordingly to our team in order to guarantee a high service quality and guest satisfaction in the future. Should your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
サイコーー!!!
何から何まで最高でした!! 朝食も種類が豊富でお部屋もきれいでいうことなし!!! スタッフの対応も親切でした
2019 年 3 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 20 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your review on your recent stay at the Le Méridien Munich. We are pleased to learn you had an enjoyable time staying with us and highly appreciate your comments on the rooms and the breakfast offer. Should your travels bring you back to Munich, we would be happy to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
総じて,よかったです。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 2 日)
Dear valued guest, Thank you for your review. We are pleased to learn all in all you had an enjoyable stay and highly appreciate your nice comment. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Kind regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

ketty、日本

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ミュンヘン中央駅の入り口がお部屋の窓から目の前に見える立地条件が最高でした。DBの予約チケットの遅延確認の為に、何度もミュンヘン中央駅に行く必要があったので本当に助かりました。朝食でプレッツェルやミュンヘン名物の白ソーセージが頂けます。黒パンがとても美味しいですし、巣のままの天然蜂蜜やお紅茶やコーヒーも最後にカップに入れてお部屋に持ち帰れます。バスタブも付いています。後から気がついたのですが、観光名所のレジデンツから乗る路線のトラムも、ホテルから見える場所に停留所がありました。ご参考までに!
2019 年 3 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 31 日)
Dear ketty, Thank you very much for staying at the Le Méridien Munich and providing your highly appreciated feedback. We are glad to see you truly enjoyed your stay at our property, especially on your nice comment on our varieties on the breakfast buffet in our recently renovated restaurant. We would be pleased to welcome you again, should your travels bring you back to Munich. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 3 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 6 日)
Sehr geehrter Gast, haben Sie vielen Dank für Ihre Bewertung. Wir hoffen Sie hatten eine angenehme und auch erholsame Zeit bei uns im Le Méridien München. Gerne würden wir uns über ein zusätzliches Feedback zu Ihrem Aufenthalt freuen. Wir würden uns freuen Sie wieder bei uns im Hause begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 30 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für die Bewertung Ihres Aufenthalts im Le Méridien München. Wir hoffen Sie haben Ihre Zeit bei uns genossen und würden uns freuen Sie wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen, Florian K Guest Relation Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

グループ旅行
気になった点 : 清潔度
トイレのブラシに大便が沢山付いていた、、、 気持ち悪い! 流れも悪い 水量が少ない。
2019 年 1 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 11 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your feedback. We are sorry to hear you were not satisfied with the bathroom-condition you stayed in and we would kindly ask to accept our apologies. Rest assured this does not reflect our standards and we will forward your feedback accordingly. Furthermore we are happy to inform you we already started to refurbish all our guest rooms, including the bathrooms. The first three floors are already done and can be booked in the category "deluxe chic" and we are very much looking forward to offer more rooms fresh and shiny to our guests soon. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 1 月に 5 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 30 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your review. We hope you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich and would be pleased to welcome you again, should your travels bring you back to Munich. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 1 月に 4 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 18 日)
Dear valued guest, Thank you for your rating. We hope you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich. In order to constantly improve our service quality we would appreciate receiving any additional feedback. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 4 日)
Dear valued guest, Thank you very much for your review. We are pleased to learn you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich. Should your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

YAM

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
水回りに不具合が発生しましたが、深夜にも拘わらずスタッフの対応がとても迅速でした
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 4 日)
Dear Y A M, Thank you for staying at the Le Méridien Munich and your honest review. Despite the water issues we are happy to learn our colleagues could offer you a proper assistance during your stay. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be delighted to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager

8/10 (良い)

Kata

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
駅近で便利です。ジャーマンレイルパスで動いたので場所は便利でした。エアコンがききにくい、トイレの流れがかなり良くないという点がマイナス評価です。
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Florian Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 28 日)
Dear Kata, Thank you for your review. We are happy to learn you enjoyed your stay at the Le Méridien Munich. Still we are sorry there were elements which marred your overall stay experience. Be assured the mentioned issues have been forwarded to our engineering department and they took care of it. In addition we would like to point our current renovation project. We are renovating all our rooms including the bathrooms and we are looking forward to offer all room fresh, new and shiny to our guests soon. Whenever your travels bring you back to Munich, we would be pleased to welcome you again. Best regards, Florian K Guest Relation Manager